Bedrijfsomschrijving
De Pedagogische Praktijk Woerden heeft in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan op het gebied van onderzoek en behandeling van leerproblemen en gedragsproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Het betreft kinderen bij wie de ontwikkeling anders verloopt en bij wie leerproblemen en/of gedragsproblemen naar voren komen, die belemmerend zijn voor de ontwikkeling. In de Pedagogische Praktijk Woerden werken drs. Frederike Immerzeel (foto: rechts) en drs.Tineke Floor (foto:links) vanaf 2001 samen. Allebei zijn wij afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit Utrecht als orthopedagoog en gespecialiseerd in leer- en ontwikkelingsproblemen. Wij zijn lid van het NVO en het NIP en hebben de opleiding tot GZ-psycholoog afgerond (BIG-geregistreerd). Wij hebben ervaring op het gebied van onderzoek en behandeling van leer- en gedragsproblemen bij kinderen in de basisschoolleeftijd (met uitzondering oudere kinderen). Het betreft kinderen bij wie de ontwikkeling anders verloopt en bij wie leer- en/of gedragsproblemen naar voren komen, die belemmerend zijn voor de ontwikkeling. Tevens bieden wij begeleiding aan ouders in de thuissituatie en aan leerkrachten in de schoolsituatie. Wij doen onderzoek, liefst in samenwerking met de basisschool waarbij verschillende soorten onderzoeken afzonderlijk of in combinatie mogelijk zijn. Bij gecombineerd onderzoek (intelligentie, beleving , aandacht- en leerproblemen) gaat het vaak om complexe problematiek.Tevens doen wij second-opinion onderzoek, als er vragen zijn over een reeds gestelde diagnose.