Bedrijfsomschrijving
Visie van SMN Thuiszorg Het beleid van SMN Thuiszorg is erop gericht om voor een brede doelgroep de zorg toegankelijk te maken. Iedereen die voor onze zorg- en dienstverlening in aanmerking komt, moet zo snel mogelijk en adequaat de gewenste zorg- en dienstverlening kunnen krijgen. Althans de zorg moet gestart zijn binnen de door het Zorgkantoor gestelde termijn. S.M.N. Thuiszorg hanteert geen wachttijden en we streven ernaar dit in de toekomst niet hoeven te doen. Cliënten: Stimuleren, Actief en Betrokken S.M.N. Thuiszorg ondersteunt en verzorgt cliënten met somatisch of sociale problemen in hun streven om zelf – opnieuw - de regie over hun eigen leven te krijgen. In onze zorg, dienstverlening en ondersteuning gaan we uit van de wensen en mogelijkheden van deze cliënten/mensen. Hierdoor kunnen zij langer in hun vertrouwde omgeving blijven wonen. Wie zijn onze cliënten? De doelgroep van S.M.N. Thuiszorg laat zich moeilijk onder één noemer plaatsen. De zorgvraag, problematiek en achtergrond van onze cliënten zijn zeer divers. Het gaat om jong en oud, mannen en vrouwen, om verschillende nationaliteiten, religieuze en culturele achtergronden. Onze cliënten hebben veel met elkaar gemeen. Ten eerste zijn het allemaal burgers, met dezelfde rechten, plichten en behoeften als andere burgers. Tegelijkertijd hebben zij een kwestbare positie vanwege hun somatisch of sociale beperking. Met de juiste zorg en ondersteuning kunnen zij hun rechten doen gelden en hun leven vorm en inhoud geven. Hierin wil S.M.N. Thuiszorg haar cliënten ondersteunen en wij zijn ook voordurend op zoek naar. Wie zijn de mensen achter de zorg, dus onze medewerkers? De belangrijkste doelstelling in ons meerjarenbeleid is het professionaliseren van ons dienstenaanbod, waarbij veel nadruk wordt gelegd op deskundigheidsbevordering. Ook de doelmatigheid en de effectiviteit van de organisatie houden wij scherp in de gaten.