Bedrijfsomschrijving
De winkel maakt een open en toegankelijke indruk (mede door de brede entree) en kleurstelling, doet ruim, fris en licht aan, maar straalt tegelijk ook gezelligheid uit. Een opmerkelijk aspect vormen de speciale wandschappen.
De schappen lopen tot tegen het plafond voor het ruimtelijk effect en daaraan draagt ook bij dat de schappen ondieper zijn dan normaal. Dit geeft meer ruimte op de vloer. Een ander groot voordeel is dat je hierdoor met minder voorraad toch goed gevulde schappen kunt houden. Een ander belangrijk aspect van het interieur is de toonbank, of beter gezegd het verkoopeiland dat centraal in de winkel is geplaatst. Hiervandaan is er een goed overzicht op de winkel.
Onder de zaak bevindt zich nog een flinke, fraaie wijnkelder. Dit verwacht je niet in een relatief modern winkelcentrum. Hij werd dan ook in 1970 speciaal aangelegd. Er liggen wijnen opgeslagen en er worden van tijd tot tijd kleine proeverijen gehouden.
Twee maal per jaar, in voor- en najaar, worden er grote wijnproeverijen gehouden. Deze vinden tegenwoordig plaats bij het Westeinder Paviljoen in Aalsmeer.
Ook wordt er veel wijn geïmporteerd uit voornamelijk Frankrijk, maar ook Italie, Hongarijë en Oostenrijk. Voor de import uit Frankrijk is er een samenwerking (zonder dat er sprake is van een officiële 'club') met de collega's Falstaff in Overveen, Frans Kraakman in Alkmaar, De Wijnrank in Amsterdam en Kooper in Den Haag onder de naam 'Cercle du Vin'.
Naast passanten mag Wittebol Wijn zich verheugen in een groot aantal vaste klanten in een ruime regio. Tot de afnemers behoren ook verenigingen en horeca. Aan serviceverlening besteden Dirk en Linda veel zorg. Hiervoor staat een grote bestelwagen paraat. Verder kennen ze als service het leveren van glaswerk en dergelijke, voor zowel zakelijke evenementen als privéfeesten en de afspraak dat alleen moet worden betaald wat is gebruikt.